اسلام و سیره اهل بیت در پرتوی ولایت فقیه

رهبری امام خامنه ای، چراغ هدایت جهان اسلام

اسلام و سیره اهل بیت در پرتوی ولایت فقیه

رهبری امام خامنه ای، چراغ هدایت جهان اسلام

مالک اشتر سپاه اسلام وارد عمل شد

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱ ق.ظ

ژنرال سلیمانی در پشت صحنه ی مقابله ی راهبردی با داعش / او برای نابودی داعش از سایه بیرون آمد


رویترز حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق را نشانه ای از قدرت ایران در عراق دانست.

به گزارش «انتخاب»، ارتش عراق در نزدیک شهر تکریت با نیروهای داعش مقابله می کند اما در پشت صحنه یک مقابله ی راهبردی دیگر درجریان است که ایران آن را انجام می دهد و به داخل عراق وارد می شود. 

تهران اقدام به تجهیز و آموزش دو گروه از داوطلبان شیعی عراق در نبرد علیه داعش می کند. تا این لحظه روشن ترین نشانه از قدرت ایران در عراق ژنرال قاسم سلیمانی است. وی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

ژنرال قاسم سلیمانی یک چهره ی نظامی مهم در منطقه است. وی در سالهای اخیر از سایه بیرون آمد چون وی نقش بسیار مهمی هم در سوریه و هم در عراق ایفا کرد تا از دولت های دمشق و بغداد در مقابل داعش حمایت کند. 

سلیمانی این هفته به عنوان یکی از اعضای اصلی عملیات پیشروی به سمت تکریت در شرق عراق مشاهده شد. وی بر این پیشروی نظامی نظارت می کند. 

بسیاری از افراد بر این باورند که راهبرد قاسم سلیمانی و نظارت نظامی او بود که هدایتگر نبرد نیروهای بشار اسد در سوریه علیه تروریست ها و نیز در عراق در دوازده ماه گذشته بود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۷
سید مصطفی فقیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی