اسلام و سیره اهل بیت در پرتوی ولایت فقیه

رهبری امام خامنه ای، چراغ هدایت جهان اسلام

اسلام و سیره اهل بیت در پرتوی ولایت فقیه

رهبری امام خامنه ای، چراغ هدایت جهان اسلام

 

 

حضرت امام خمینی(ره):

بر همه ما مسؤولان، جلوگیرى از آزادى غربى که موجب تباهى جوانان مى ‏شود، واجب است‏‏.

 

اسلام؛ پایه‏ گذار آزادى زن‏

اسلام بیش از هر چیزى به آزادى عنایت دارد و در اسلام خلاف آزادى نیست، الّا در چیزهایى که مخالف با عفت عمومى است. اسلام با آزادى زن نه تنها موافق است، بلکه خود پایه ‏گذار آزادى زن در تمام ابعاد وجودى زن است.
خداوند، همان‏طورى‏ که قوانینى براى محدودیت مردها در حدود این‏که فساد بر آنها راه نیابد، دارد، براى زن‏ها هم (قوانینى) دارد؛ همه براى صلاح شماست، همه قوانین اسلامى براى صلاح جامعه است؛ همان‏طورى‏ که مرد باید از فساد اجتناب کند، زن هم باید از فساد اجتناب کند. زن‏ها نباید ملعبه دست جوان‏ هاى هرزه قرار بگیرند، زن‏ها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خداى ناخواسته، بزک‏ کرده بیرون بیایند و در انظار مردم فاسد قرار بگیرند.


حجاب به‏ معناى متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامى است، با آزادى مخالفتى ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است، مخالفت دارد.

خود عفّت و حیاء و حُجْب از فطریات تمام عائله بشر است، چنانچه تهتّک و فحشا و بى‏ حیایى بر خلاف فطرت جمیع است، لهذا در نهاد عائله بشرى، عشق به عفّت و حیاء مخمور است و تنفر از هتک و بى ‏حیائى نیز مخمَّر است.
حجابى (را) که اسلام قرار داده است، براى حفظ آن ارزشهاى شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است - چه براى زن و چه براى مرد - براى این است که آن ارزشهاى واقعى که اینها دارند و ممکن است به‏ واسطه وسوسه ‏هاى شیطانى یا دستهاى فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال مى‏ شدند، این ارزشها زنده بشود.

در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولى لازم نیست که چادر باشد، بلکه زن مى ‏تواند هر لباسى را که حجابش را به ‏وجود آورد، اختیار کند. ما نمى ‏توانیم و اسلام نمى‏ خواهد که زن به ‏عنوان یک شى‏ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام مى‏ خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمى ‏دهیم تا زنان فقط شیئی براى مردان و آلت هوسرانى باشند.

این آزادى غربى است که هر کس، هر کارى دلش مى‏ خواهد، بکند، ولو این‏که فحشا باشد، ولو این‏که یک کارهایى باشد ناشایسته، اینطور آزادى در ایران نمى ‏تواند باشد. این یک آزادى وارداتى است که از غرب آمده است، آزادى استعمارى است.

ما با ترقى زنان مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم، با کارهاى غلط مخالفیم.(10) آنهایى که مى ‏خواهند زن‏ها ملعبه مردان و ملعبه جوان‏هاى فاسد قرار بگیرند، خیانتکارند. زن‏ها نباید گول بخورند، زن‏ها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک ‏کرده بیرون برود؛ با سر باز و لخت. این مقام زن نیست، این عروسک ‏بازى است.

اکنون وصیت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤساى جمهور ما بعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضایى و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه‏هاى خبرى و مطبوعات و مجله ‏ها، از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند و باید همه بدانیم که آزادى به شکل غربى آن که موجب تباهى جوانان و دختران و پسران مى‏ شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان، جلوگیرى از آنها واجب است و از آزادیهاى مخرب باید جلوگیرى شود و از آنچه در نظر شرع، حرام و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشور اسلامى و مخالف با حیثیت جمهورى اسلامى است، به ‏طور قاطع اگر جلوگیرى نشود، همه مسؤول مى ‏باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۱
سید مصطفی فقیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی